Ostin itselleni syntymäpäivälahjaksi lumikengät, naisten Tubbs Wildemess 25”, taikka oikeastaan tilasin Welhonpesästä.
Minun mieleni on jo kauan tehnyt lumikenkiä, enkä halunnut ostaa ”sikaa säkissä” niin kuin ennen vanhaan sanottiin. Niinpä olen kysellyt naisilta heidän kokemuksiaan kulkemisesta lumikengillä. Moni kertoi saaneensa lonkat kipeiksi, kun joillakin lumikengillä kävely asento ei ole ollutkaan luonnollinen.
Posti toi jo alkuviikosta lumikengät kotiin, minä pyörittelin kenkiä ja asensin jo vanhat kuomat paikoilleen odottamaan, että tulen terveeksi. Hyppään kenkiin ja alan mennä pitkin hankia niin, että lumi vain perässä tupruaa.

En minä vielä tänään ihan terve ollut, mutta olihan se näin syntymäpäivänä kokeiltava millaista näillä on kulkea. Itse asiassa näillä kävely oli myönteinen kokemus, kävely asento oli niin kuin millä kengillä tahansa. Paljoa ei kenkien alla lumi upottanut mutta pakkanen kävi henkeen, hengitystä suojaavasta kaulaliinasta huolimatta.

Tulisi vaan nopeasti terveeksi, että pääsisi näillä kengillä kunnolla kulkemaan pitkin hankia.

Tänään olen saanut monta kaunista kukkakimppua. Mutta esittelen tämän amarylliksen, jonka toinen kukkavana kukkii näin komeasti.

Hyvää viikonloppua teille.