Tietokone ei ole päästänyt minua koko kesänä nettiin. Eilen poika kerkesi katsastamaan missä mahtaa olla vika. Koneesta ei kuulema löytynyt mitään vikaa, olin vain mennyt päivittämään jonkin sopimattoman päivityksen.
Mietin tässä, että pitäisiköhän minun lopettaa päivittäminen kokonaan kun ei nuo minun palautus yritykseni tuottaneet mitään tulosta kuin siunaamaksi hetkeksi.

Mietin myöskin, että kannattaisikohan minun opetella vaihtamaan autooni renkaat. Taikka ainankin etsiä mistä mahtaa löytyä vararenkaan sijainti, ettei tarvitse ohjekirjasta vararenkaan paikkaa etsiä. En nimittäin tänään ehtinyt ajaa kuin kilometrin kotoa kun autosta puhkesi toinen eturengas.

Tänään sateisena koleana päivänä jäin miettimään mennyttä kesää, kuinka kaksi lapsenlasta sekä kummityttären tytär opettelivat neulomaan.


Toinen lapsenlapsista on vasenkätinen, ja halusin opettaa hänet neulomaan vasemmalla kädellä. Aika hankalaa tuo vasemmalla kädellä neuvominen olikin, mutta kun välillä mallaili työtä oikeaan käteen kyllä se siitä onnistui.
 
Vähän matkailtiinkin kesällä.


 
Karhuja käytiin katsomassa suurpetopuistossa. Taitaisi siinä kylmät väreet nousta pintaan jos tällaisen nallen tapaisi marja taikka sieni retkellä. Ehkä ei ensimmäisenä tulisi minun mieleeni heittäytyä maahan ja esittää kuollutta.
 
Lapissa matkailtiin myöskin.


 
Porojen perässä tytöt tykkäsivät kulkea jatkuvasti. Kultaakin yritettiin vähän huuhtoa, mutta onneksi lapsiin ei tarttunut kultakuume. Tämän Saariselänkappelin alttaritaulun kuvaaminen on minusta todella vaikeaa, se ei vaan minulta onnistu.
 

Lapsenlasten kanssa ommeltiin myöskin nukke sekä pieni pupu, pupu on kuulema niin soma ettei se kaivannut vaatteita ollenkaan.

Mukavaa syksyistä viikonalkua kaikille.